Sposoby na zaparcia

Zaparcia mogą przytrafić się każdemu z nas. Jeżeli są tylko okazjonalne z pewnością nie są dla nas wielkim problemem. Sytuacja wygląda jednak nieco inaczej, kiedy zaparcia męczą nas nieustannie. Na szczęście jeżeli będziemy stosować się do kilku prostych zaleceń to uda nam się z nimi skutecznie uporać. Przede wszystkim trzeba pamiętać, że osoby, które borykają się z zaparciami powinny pilnować aby w ciągu dnia wypijały nie mniej jak dwa litry płynów. Najlepsza jest woda mineralna, ale jeżeli nam nie smakuje możemy mieszać ją z sokiem owocowym lub warzywnym. Trzeba również na stałe włączyć do swojego jadłospisu mleko oraz jego przetwory: jogurty, kefiry, maślanki. Doskonale sprawdzają się one w walce z zaparciami. Aby ograniczyć zaparcia trzeba zrezygnować z picia mocnej kawy oraz herbaty. Niekorzystnie na pracę naszych jelit wpływają również gazowane napoje. W walce z zaparciami skuteczną bronią okazuje się być również aktywność fizyczna. Niezależnie od pogody powinniśmy znaleźć przynajmniej pół godziny dziennie na spacer. Dwa razy w tygodniu warto natomiast wybrać się na rower lub udać na basen. Z zaparciami skutecznie radzą sobie również suszone owoce, które są doskonałym źródłem błonnika pokarmowego. Warto więc zadbać o to aby znalazły się w naszej diecie. Najlepiej postawić na suszone śliwki oraz figi.

Both comments and pings are currently closed.