Krótko o błonniku

Składnikiem roślinnych błon komórkowych jest błonnik. Zalety błonnika dla ludzkiego organizmu są nie ocenione. Błonnik pełni w ludzkim organizmie rolę miotły, a więc oczyszcza nasz organizm z toksyn. Oczyszcza ludzki organizm ze szkodliwych, ubocznych produktów przemiany materii. Błonnik pomoże usunąć powstający w trakcie przemiany amoniak, jak też metale ciężkie, w szczególności rtęć i ołów. Błonnik zawarty w pożywieniu pomoże także w usunięciu niestrawionych resztek pokarmu. Resztki te, zalegając w jelitach mogą doprowadzić do ich stanu zapalnego. Błonnik zapobiega także zaparciom. Ponieważ pobudza do wytwarzania śliny, ułatwia rozdrabnianie pokarmu, a tym samym umożliwia rozpoczęcie procesu trawiennego już w jamie ustnej. W trakcie wędrówki przez przewód pokarmowy oczyszcza kosmki jelit oraz powoduje regenerację ich błony śluzowej. Ponieważ poprawia perystaltykę jelit, zapobiega zaparciom. W trakcie swojej wędrówki przez przewód pokarmowy błonnik wchłania wodę. Tym samym zwiększa się objętość masy kałowej. Ulega także zmianie jej konsystencja, dzięki czemu łatwiej się wypróżniamy. Regularnie spożywane pokarmy z dużą ilością błonnika pomagają także w schudnięciu, gdyż pokarmy z dużą zawartością błonnika są bardziej sycące, a więc później odczuwamy głód. Dzienna dawka spożywanego błonnika powinna wynosić od 30 do 40 g dziennie.

Both comments and pings are currently closed.